דרך משחקים ניתן להצית סקרנות, לעודד חקר וגילוי ולתווך עולמות עמוקים של ידע וערכים. כשהחוויה פוגשת את התוכן, הלב והמוח נפתחים יחד. כל משחק נבנה תוך חשיבה קפדנית על קהלים מגוונים ושמירה על ערכים של קיימות וקשר למורשת.
מסע של תקווה בבית מורשת לביא
קיבוץ לביא, 2025
משחק חווייתי בסגנון חדר בריחה, בו המשתתפים מקבלים מזוודה עם ציוד, ויוצאים למסע מרגש בעקבות לייב – ילד שברח מגרמניה הנאצית. דרך רמזים וחידות המפוזרים בתצוגה, הם מגלים מה עבר עליו בדרכו לארץ ישראל. החוויה מבוססת על סיפורים אותנטיים של חברי קיבוץ לביא, ומייצר חוויה של הרפתקה המשלבת למידה עם רגש וערכים.
פיתוח תוכן ומישחוק: אורית אנגלברג, איקא צ'יפמן
הפקה: איקא צ'יפמן
הרפתקה בעקבות הטיפות בציפורי
רשות הטבע והגנים, 2025
משחק ניווט בעל שני עוגני תוכן שנמצאים בגן לאומי ציפורי: האחד – הממצאים הארכאולוגיים של מערכת המים העתיקה והשני – הפריחה האביבית. יצרנו חוויה שמאגדת את שני אלה למשחק "בעקבות הטיפות", המעודד תנועה, התבוננות, חשיבה עצמאית – והופך כל תחנה לרגע של גילוי. כך נבנה מסלול תוכן שמרגיש כמו הרפתקה – עם הרבה ידע, קסם, ודמיון.
פיתוח תוכן: אורית אנגלברג, איקא צ'יפמן
ניהול פרויקט: שרית פלצ'י מיארה
עיצוב גרפי ואיורים: ענבל שריד בר שקד
אוצרות הנבטים בממשית
רשות הטבע והגנים, 2024
משחק משימות המזמין משפחות לצאת למסע בין רחובות העיר הקדומה ממשית, מעודד חקירה עצמאית, פתרון חידות והיכרות עם אורח החיים המרתק של תושבי המדבר. כל תחנה במסלול חושפת סיפור אחר מתוך ההיסטוריה, הארכיאולוגיה והתרבות של המקום.
פיתוח תוכן: אורית אנגלברג, איקא צ'יפמן
ניהול פרויקט: אפרת רוחין
עיצוב גרפי: סטודיו אבידני
איורים: סיון צ'יני
מגדל החיים – שומרים על המערכת האקולוגית
רשות הטבע והגנים, 2023
משחק קבוצתי חווייתי שממחיש בצורה פיזית, מוחשית ומהנה את יחסי הגומלין במערכת האקולוגית של הים והחוף. הפעילות מבוססת על עקרונות של Edutainment (= education + entertainment) ומשלבת משימות הדורשות שיתוף פעולה ודוגמאות אמיתיות מהשטח. השחקנים בונים מגדל שמייצג את יציבות המערכת האקולוגית – וכל החלטה, טובה או מזיקה, משפיעה עליו ישירות עד איזון… או קריסה.
פיתוח תוכן: אורית אנגלברג
ניהול פרויקט: אורי ארליך
ייעוץ אקולוגי: יריב מליחי
עיצוב גרפי: נעמה עירון